Saturday 28 December 2013

perokok?

assalammualaikum...


hye..
im back again..

now aku nak cite tetang perokok yang memang kurang menyenangkan..
aku benci giler bau rokok..errr
macam boleh sesak nafas kalau bau..
sakit dada kot..

emm aku tak tahu ape bestnye merokok sebab tak pernah cuba pun..
tapi bila fikir logik memang satu kerja sia2..

ade yang kate merokok tu cool..
cool?
are u sure?

cool ke ? kalau kene bergantung pada rokok untuk jalani hidup2 anda, n  kalau tak dapat rokok anda akan jadi lemah..

cool ke ?  kalau bau anda busuk disebabkan anda merokok..

cool ke ? bagi penyakit kat orang lain..


anda tahu tak..
anda membunuh diri anda dan diri orang sekitar anda tanpa anda menyedari..

"kesan membau asap rokok lebih bahaya dari perokok"

anda membunuh orang tersayang tanpa belas dan kasihan..
membunuh dengan senyap..

ok sekarang, anda masih rase rokok itu cool ?
i dont think so


so conclusion nya jangan lah merokok..
jangan cuba2 try rokok..
ok aku faham kalau yang perokok tegar tu memang susah nak berhenti..
tapi usaha lah sikit..
kat luar tu banyak yang jual ubat untuk berhenti merokok nie..
antara korang nak atau tak je..
try la dapatkan...mana tahu berkesan ke..

"orang kata nak seribu daya, dan kalau tak nak pulak seribu dalih"

dan last aku nak cakap..

1. rokok memang tak best

2. rokok memang tak cool..memang tak cool langsung lah..

3. aku tak suka perokok sebab aku benci bau dia

4. rokok bawak penyakit


tu je lah bebelan aku untuk hari nie pasal perokok nie..
harap korang boleh terima..
ini bukan kutukan tapi lebih kepada nasihat..
sama2 kita berubah ke arah kebaikan..
bukan untuk orang lain tapi untuk kebaikan kita jugak..

" hidup biar happy tanpa rokok "
senyumlah selalu sebab senyum itu sedekah
 n senyuman tanpa rokok rasenye lagi best kan?  ^^
 fikir2 kan...

assalammualaikum..


No comments:

Post a Comment