Tuesday 24 December 2013

kasihani generasi kita

assalammualaikum..

hye kome..
dah lame tak update blog nie..

tak tahu sebenarnye nak update ape..
nie ade cite sikit..
tadi aku tgk berita..kat lahad datu sekarang nie ade kejadian aneh..dimana hehe bakunye ayat aku nie..hehe

ok..
serius sikit..
emm
kat lahad datu ade kejadian ikan yang banyak melompat ke darat..
ade yang kate kejadian nie sama macam hampir 10 tahun lepas dimana tanda tsunami akan berlaku..

korang takut tak?
aku takut sangat..
mungkin kalau betul2 belaku aku rase lagi teruk kot tsunami kali nie..

emm..
baru2 nie kejadian bajir kat beberape negeri..
teruk kot banjir tu..


makin teruk dah bumi nie..
nak dekat kiamat agaknye..
lepas nie tak tahu la ape yang bakal berlaku..

salah tangan manusia ke? bumi nie jadi macam nie..
atau salah tangan yang meminta perubahan drastic?
tepuk dada tangan diri kita sendiri..

mungkin kalau nak berubah sekarang tak guna kot..
kesian aku tgk mangsa semua tu..
ade yang tak bersalah pun ikut terbabit..
hemm ape nk buat dah tinggal kt bumi yang sama..
padahnye kenelah sama2 tanggung..

kesian anak generasi akan datang kene percikan api nenek moyang nye yang giler kan dunia..

ok sampai sini aje celoteh aku..
assalammualaikum..



No comments:

Post a Comment